WERVINGSVIDEO PARTEON

Voor woningcorporatie Parteon in de Zaanstreek mocht ik deze wervingsvideo produceren, bedoeld om potentiële collega’s te laten zien wat Parteon uniek maakt als werkgever. Geen gelikte slogans, maar échte medewerkers, herkenbare momenten en een nuchtere, warme toon – precies zoals Parteon is.

ONLINE COMMERCIAL FESPA

Voor FESPA Nederland mocht ik deze commercial produceren, gericht op middelbare scholieren. Het doel: laten zien hoe creatief, veelzijdig en verrassend de wereld van sign & print is – en jongeren enthousiast maken om zich hierin te verdiepen.

De grootste uitdaging? Alles opnemen binnen vijf uur, verspreid over vier scènes op verschillende locaties. Maar met een topcrew, goed licht, sterke samenwerking en een flinke dosis energie is het gelukt.

SANDRUSH PROMO

Zand, snelheid en strijd: voor Sandrush filmde ik deze promo op locatie in de duinen bij Noordwijk. Zonder script, gewoon in het zand, precies zoals het hoort.

MINI-MINI-DOCU HET HOUTLOKAEL

Snelle, flitsende videocontent lijkt tegenwoordig de norm. Op social media is de aandachtsspanne immers kort en dus moet je in weinig tijd veel vertellen. Of eigenlijk laten zien, als we het handboek storytelling erop naslaan ("Show, don’t tell"). En hoewel ik me met veel plezier op dergelijke videocontent stort, was het fijn om een video te maken die juist wat meer mocht “ademen”.

Het werd een portret over Het Houlokael waar gepersonaliseerde lampen met de hand worden vervaardigd. Het idee ontsproot jaren geleden aan het brein van eigenaar Maerten Lankelma en hij wist er sindsdien een goedlopende business van te maken. Maar Het Houtlokael is geen kille, onpersoonlijke fabriek. Er wordt gewerkt met passie en liefde. Liefde voor het het ambacht, de materialen en het eindproduct. We noemden het gekscherend een mini-docu. Nou ja, mini-mini(-mini)-docu dan.

THEATERTRAILER #VIRAL

Theaterduo De Blauwe Vinkjes lanceerde in samenwerking met Digital Child Rights Foundation en de Gemeente Den Haag de jongerenvoorstelling #VIRAL.
Ter promotie van dit theaterspektakel was een pakkende trailer nodig.
Door middel van een twee-camera opstelling werden verschillende kaders vastgelegd. Dat leverde in de montage een bak aan fijne fragmenten op.
Na het nodige knip- en plakwerk, subtiele effectjes en catchy muziek was daar de #VIRAL Theatertrailer.

AFTERMOVIE OPENING MEDIAMUSEUM BEELD & GELUID

Ruim twee jaar werd er gebouwd en verbouwd aan het nieuwe, state of the art Mediamuseum van Beeld & Geluid. Voor de officiële opening gingen alle register open. Op meerdere plekken op en rond de eventvloer gebeurde gelijktijdig van alles. Drie cameraploegjes waren de hele avond in touw om alles vast te leggen: interviews, presentaties, bezoekers in het kersverse mediamuseum en drone-materiaal van het in kleurrijk licht gezette gebouw. Dit alles werd gecombineerd tot een spetterende aftermovie.

TRAILER RONREIZEN TV-ITEM

Voor het televisieprogramma RonReizen (RTL4) heb ik mooie reizen mogen maken. Ik had hier van alles kunnen neerzetten: een prachtige ballonvaart boven Cappadocië of een imponerende zonsopgang op 3000 meter hoogte in Ischgl. Het werd echter het ski-item in Tignes en wel om twee redenen: 1. ik ben dol op wintersport en 2. filmen op de lange latten was een geweldige nieuwe uitdaging. Het complete item werd vijf minuten die hier in iets meer dan een minuut wordt samengevat.

PRODUCTVIDEO DJI OSMO POCKET 3

Soms komt een product langs dat ik - opgejut door andere filmmakers - graag aan het arsenaal zou toevoegen. De DJI Osmo Pocket 3, bijvoorbeeld: een populaire gadget die om de haverklap overal is uitverkocht en gretig aftrek vindt onder vloggers en YouTubers. Nu heb ik bepaald niet de intentie om de nieuwe Enzo Knol te worden, maar kon ik wel legio manieren bedenken om hem anders in te zetten (lees: filmen, hangend uit een autoraam). Lang verhaal kort: ik heb hem dus. En beleef vooral veel plezier aan hoe ik met relatief gemak shots uit lastige hoeken kan maken. Een impressie.